U als ouders wilt graag dat u kind de goede en noodzakelijke begeleiding krijgt op school, en daar gaan we dan ook vanuit.

Maar op een gegeven moment komt u op een bespreking met de juf of meester en krijgt u te horen dat uw kind moeite heeft met:

  • letters leren of
  • lezen of
  • rekenen etc.

Dan gaat uw kind waarschijnlijk naar de Ib'er van de school en moeten er extra opdrachten gemaakt worden. Meer gedaan worden aan lezen, rekenen en ga zo maar door.

 

Uw kind krijgt huiswerk mee, moet meer extra dingen doen en u merkt dat uw kind steeds minder plezier in school heeft. Maar u ziet ook dat uw kind heel erg zijn best doet.

 

U heeft regelmatig overleg met de leerkrachten en de Ib er van de school, en u merkt dat dit alles allemaal niet meer echt werkt.

Misschien krijgt u wel te horen dat uw kind lui is, meer zijn best moet doen, zich beter moet concentreren, meer moet lezen, rekenen of zelfs "dom" is.

Daar wordt u moedeloos van en ten einde raad.

Dit kan ik mij voorstellen, want dat was ik als moeder van een beelddenker ook. Maar uiteindelijk heb ik het heft in eigen handen genomen. En ook u kunt dit doen.

 

Heeft u zich wel eens afgevraagt of uw kind een beelddenker is? Of zit er dyslexie bij u in uw familie? Of herkend u zelf dingen uit uw eigen jeugd/schooltijd in uw kind?

Misschien heeft uw kind wel andere hulp nodig dan de school uw kan bieden! Misschien heeft uw kind wel problemen met de hand-oogcoordinatie of is het een beelddenker!

Ook dan zijn er mogelijkheden om uw kind te helpen. Ook ik kan uw kind helpen, Dit doe ik ook al bijna 10 jaar bij mijn eigen zoon.

Kinderen.

 

Ik kan mij voorstellen dat wanneer je voor het eerst naar school mag dat je blij bent en dit graag wilt, want je gaat van alles leren.

Maar dan in eens gaat het opvallen dat jij met bepaalde dingen moeite hebt . Bijvoorbeeld met het leren van letters, cijfers, motoriek, bewegingen. En dan gaan je ouders horen van je juf of meester dat jij moeite hebt met deze onderdelen.

 

Je gaat dan binnen school samenwerken met de juf/meester of de Ib er. Maar dan ga je toch niet goed genoeg vooruit of hebben ze geen idee dat je een Nieuwetijds kind bent. En zitten jullie al gauw met de handen in het haar en weet je niet meer wat je moet doen.

 

Dan kunnen je ouders ook iemand in huren die jou wel dingen kan leren. Dus alles visueel aanbieden. Zorgen dat je de lesstof die er op school gebruikt wordt ook snapt. Woorden omzetten in plaatjes.

Beelddenken is eigenlijk gewoon visueel leren. Dus je hebt meer aan plaatjes en filmpjes bij de les stof.